Jesteś tutaj: Olejesamochodowe.com.pl » Poradniki » Jak sprawdzić używany samochód przed zakupem?

Jak sprawdzić używany samochód przed zakupem?

Jak sprawdzić czy kupowany przez Nas samochod rzeczywiście nie był malowany z każdej strony i jest bezwypadkowy? Można zawierzyć sprzedającemu, ale też moża w prosty sposób sprawdzić samemu ilość warstw lakieru na poszczególnych elementach.

Kupując  używany samochód warto zaopatrzyć się w podręczny tester grubości lakieru.  Specjaliści szacują że nawet 90% samochodu w wieku powyżej 8 lat miało jakieś mniejsze lub większe przygody blacharskie. Zdarzają się nawet przypadki samochodów nowych z podwójnie lakierowanymi elementami uszkodzonymi podczas transportu lub wadliwie malowanymi.
Przeciętny kupujący nie jest w stanie gołym okiem rozróżnić malowanych elementów, dlatego warto zaopatrzyć się w elektroniczny miernik - tester lakieru.

Mierniki lakieru to urządzenia,  które pozwalają ekspresowo wykonać pomiar grubości powłok lakierniczych samochodu. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii, tester lakieru ma małe  rozmiary i działa w oparciu o niewielkich rozmiarów baterię.  Urządzenie pozwala określić elementy pojazdu ponownie lakierowane czy szpachlowane od oryginalnych .
Poza tym możemy sprawdzić grubość oryginalnego lakieru i ocenić jego stan (oryginalny  lakier wielokrotnie polerowany będzie cieńszy niż oryginalny. 

Dlaczego warto kupić miernik lakieru ?

* Miernik  lakieru pozwala zaoszczędzić czas

Jeśli kupowałeś już używany samochód wiesz zapewne, że dokładne sprawdzenie stanu pojazdu zajmuje sporo  czasu i pieniędzy . Stawiając się na oględzinach wozu zaopatrzony w miernik lakieru już po dosłownie kilku minutach będziesz wiedział, czy samochód jest wart uwagi a przede wszystkim swojej ceny .

* Miernik lakieru zapewnia bezpieczeństwo

Wypadkowa przeszłość pojazdu jest niezwykle istotna i  ma  bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w czasie jazdy czy ewentualnych kolizji. Jeśli w samochodzie wskutek zderzenia z innym pojazdem bądz przeszkodą doszło do naruszenia sztywności, wówczas poruszanie się nim po drogach będzie nie tylko niekomfortowe, ale również niebezpieczne.

* Tester lakieru pomaga w negocjacjach cenowych

Posiadając własny miernik grubości lakieru zyskujemy tym samym mocny argument w negocjacjach – bardzo prawdopodobne, że odkryjemy przy jego pomocy ślady „przygód”, i drobne wady dzięki którym obniżymy cenę. Możliwe też, iż sam fakt poinformowania sprzedawcy, iż oględzimy odbędą się z użyciem testera lakieru "mobilizuje" sprzedającego do bardziej szczegółowego opisu samochodu już na etapie wstępnych rozmów.

Jak prawidłowo zmierzyć lakier w 4 prostych krokach?

1. Przygotować nawierzchnię - powierzchnia pomiarowa  lakieru powinna być w miarę czysta i sucha. Wszelkie zabrudzenia stanowią dodatkową warstwę mierzoną, która zmieni wynik .

2.  Ustawić miernik czyli go skalibrować - jeżeli miernik nie był  używany, dokonajmy jego zerowania. Opis procedury zerowania powinien znajdować się w instrukcji każdego grubościomierza lakieru. Kalibracja zajmie chwilę a uchroni nas przed błędnymi pomiarami.

3. Pomiar -  zróbmy go w jak największej ilości miejsc. Starajmy się wykonywać pomiary symetrycznie (porównując np. lewą stronę z prawą). Pamiętajmy, że sonda powinna płasko przylegać do  powierzchni. Pomiary najlepiej rozpocząć od dachu, jest to cześć samochodu najmniej narażona na uszkodzenia. Dach powinien stanowić dobry punkt odniesienia do dalszych pomiarów.

4. Wyniki testu - poprawna interpretacja pomiarów to podstawa. Poniżej przedstawiamy orientacyjne przedziały grubości lakieru:
- < od ok. 60,70um - lakier za cienki
- 70-160um - lakier oryginalny
- od 160um do 300um - druga warstwa lakieru
- >300um - szpachla

Jakie warstwy lakierów stosuja producenci samochodów, np.:

Samochody japońskie/azjatyckie np.: Honda, Nissan, Hyundai, cienka warstwa lakieru 80 um – 100 um (nawet metaliczne)

Samochody europejskie/ amerykańskie  warstwa oryginalna jest w większości przypadków grubsza na elementach (metalicznych) 120 um – 150 um

Samochody europejskie po 2007 roku  może być cieńsza warstwa lakieru. Lakiery ekologiczne, wodne 90 um- 120 um .


Zakup auta używanego niesie za sobą ryzyko jednakże nie wszystkich stać na nowe samochody, a na rynku wtornym samochodów używanych w naprawde dobrym stanie jest bardzo dużo i jest w czym wybierać.

Warto jednak dać sobie trochę czasu na znalezienie odpowiedniego modelu i zaopatrzyć się w pomoce takie jak: tester lakieru, zaufany mechanik, ktory sprawdzi i z nami stan techniczny pojazdu itp.Poza tym warto zwrócić uwagę na:

* Właściciela - zażądać od właściciela 2 dokumentów potwierdzających jego tożsamość. Zapytać jakich płynów, olejów  czy marek filtów używał, gdzie serwisował pojazd.

* Obejrzyeć pola numerowane w aucie  - czy wszystkie cyfry maja identyczny krój i głębokość , oraz czy w okolicy pola numerowego nie ma śladów spawania i świeżego lakierowania.

* Sprawdzić numery, daty produkcji szybach, pasach ..

* Sprawdzić czy lampy są z tej samej firmy.

* Sprawdzić czy szczeliny między poszczególnymi elementami (np.: maską a nadoklem) sa takie same.

* Sprawdić czy nie ma rdzy , śladów napraw , spawania.
 
* Sprawdzić silnik auta - powinien być czysty, bez śladów  wycieków.

* Sprawdzić skrzynię biegów - wszystkie biegi powinny działać bez chrobotania i oporu.

* Sprawdzić hamulce oraz amortyzatory - najlepiej na stacji kontroli pojazdów lub u zaufanego mechanika.

* Obejrzeć stan opon - daty produkcji i głębokość bieżnika, czy nie są ścięte.

* Sprawdzić elektrykę pojazdu - kontrolki silnika, oleju czy ładowania .

* Sprawdzić poziom oleju, płynu hamulcowego, płynu do chłodnic .

* Przeprowadzić jazdę próbną -  zwrócić szczególną uwagę na prace silnika, skrzyni biegów i właściwe prowadzenie (czy.: nie szumią hamulce, czy nie ściąga samochodu w którąś stronę itp).

Zapraszamy do zapoznania się z Naszą ofertą POLSKICH testerów lakieru.

Brak informacji o przeglądanych produktach.
literal